Registrera min restaurang
Hjälp
Vad
Var

Uteservering

Recensioner - Picnic

9,1/10
523
Stationsgatan 4, 753 40 Uppsala
Europeiskt
Genomsnittspris 216 kr

Brunch 325 SEK 325 kr

Reservation

Hitta ett bord

Kostnadsfri tjänst • Bokningen bekräftas omedelbart

🔥 Redan 14 bokningar i dag

Boka kostnadsfritt Få omedelbar bekräftelse

Gör en bokning på TheFork för att få Yums och exklusiva lojalitetsrabatter

Omdömen

9,1/10
Exceptionellt bra bord523 omdömen
9,2/10

Mat

9,2/10

Service

8,8/10

Atmosfär

9-10

7-8

5-6

3-4

1-2

Riktiga upplevelser från riktiga resenärerDet är bara personer som har bokat med TheFork eller betalat med TheFork PAY som kan lämna betyg och omdöme.
Hur kalkylerar vi betyg?

Det här sa matgäster om restaurangen:

Bra valuta för pengarna
Kort väntetid
Måttlig ljudnivå
  • Kerstin B.
    Kerstin B.

    27 maj 202320 omdömen

    9,5/10

    Trevlig personal, ingen störande musik, god mat!

  • Maja S.
    Maja S.

    27 maj 20234 omdömen

    9/10

    Mycket pengar att betala för brunch när det bara finns bagel och ingen dryck, smoothie eller juice som ingår

  • Claes G.
    Claes G.

    16 maj 202358 omdömen

    10/10

    Vi fick uppleva en riktig festmåltid! Personlig, genuin service i trevlig miljö. Utmärkt mat - bl a svärdfisk och musslor. Rekommenderas varmt!

  • Anton C.
    Anton C.

    22 april 202325 omdömen

    9,5/10

    Bra mat

  • Anders H.
    Anders H.

    20 april 20231 omdöme

    9/10

    Renfilén var troligen en ytterfilé av ren - och stekt mer än den borde. Men den var ändå väldigt god. Inte översaltad eller -kryddad utan bra. Hade den varit medium rare (som jag beställde) eller rare (som vore det enda rimliga med en faktiskt filé av ren) så hade jag givit fem av fem.

  • Matilda S.
    Matilda S.

    7 april 20231 omdöme

    8/10

    Fantastiska pilgrimsmusslor, renen var tyvärr lite seg och överstekt

  • Pernilla R.
    Pernilla R.

    31 mars 20231 omdöme

    10/10

    Den här restaurangen är en favorit, med sin goda mat och härliga atmosfär. Perfekta stället både för det stora sällskapet och parmiddagar. Återkommer absolut!

  • Guillermo C.
    Guillermo C.

    23 juli 20227 omdömen

    10/10

    Tanto la comida como la atención han sido perfectas, nos encantó! Sin duda volveremos cuando volvamos a Uppsala.

  • Carina H.

    22 april 20221 omdöme

    3,5/10

    Bokat för två sedan länge och när vi kommer så har nästan hela resturangen blivit uppbokad för ett event … vi hamnade på undantaget med vårat firande!

  • Ylva G.
    Ylva G.

    24 mars 20223 omdömen

    10/10

    Mycket god mat och trevlig personal. Lagom ljudnivå och inga problem att få specifika önskemål angående maten, allergier mm tillgodosedda. Jag kommer gärna tillbaka!!!

  • Susanne B.

    19 februari 20221 omdöme

    8,5/10

    Bra läge , trevlig personal och god mat

  • Karin H.
    Karin H.

    17 december 20213 omdömen

    9/10

    Hög volym pga dj , men de ordnade ett bord åt oss i den tystare delen.

  • Anna E.
    Anna E.

    24 november 20214 omdömen

    10/10

    Maten var väldigt god och vällagad. Kanon service på vår kypare, atmosfären är väldigt mysig. Allting var toppen som vanligt, vi kommer snart tillbaka igen!

  • Asa A.
    Asa A.

    2 september 20212 omdömen

    10/10

    God mat, trevlig meny, precis lagom nivå på musiken (sååå skönt att slippa skrika!) samt vänlig och uppmärksam service - hit går jag fler gånger!

  • Greger W.
    Greger W.

    10 augusti 20212 omdömen

    9,5/10

    Mycket trevligt, valde bord inomhus för att kunna prata i lugn och ro medan vi år den goda maten. Kan särskilt rekommendera "Bitesizebrickan" som förrätt.

    Picnic (Ägare)

    Hej Greger, Tack för ditt fina omdömme! Vad roligt att ni är nöjda med er middag hos oss och att ni gillade vår Bitesizebricka. Varmt välkomna åter! Mvh, Maja E. Fredlund Team Manager Picnic

  • Björn S.
    Björn S.

    1 juni 20213 omdömen

    8,5/10

    Trevlig personal och kul koncept med Picnic att äta där eller ta med. Jag åt burgaren som saknade sting/krydda men älskade tillhörande pommes.

    Picnic (Ägare)

    Hej Björn, Vad roligt att du är nöjd med ditt besök hos oss och att du gillar vår Picnic! Jag ska be kockarna krydda på burgaren lite extra till nästa gång. Varmt välkomna åter! Mvh, Maja Team Manager Picnic

  • - -

    29 april 20201 omdöme

    7/10

    Maten var god och mättande, Servicen var, om man uttrycker det milt, ovan eller nybörjaraktigt. Helt ok lokal. Fungerade bra för det syfte jag hade med middagen, nämligen arbetsmiddag.

  • Michael A.
    Michael A.

    28 mars 20203 omdömen

    8,5/10

    Bra servitör

    Picnic (Ägare)

    Hej Michael! tack för din feedback, roligt att ni va nöjda med ert besök hos oss. varmt välkomna tillbaka

  • Emil O.

    28 mars 20202 omdömen

    9/10

    En av mina favoritrestauranger i Uppsala inte bara för att maten är vällagad och god utan för att miljön är föredömligt trevlig. Det är inte slamrigt och man kan faktiskt tala med varandra över borden, vilket inte är vanligt på dagens restauranger. Servicen är alltid trevlig och bra på att tillgodose önskemål. Bra utbud av både drinkar (så väl alkoholfria som med alkohol) och mycket bra ölutbud med lokal prägel höjer betyget. Man kanske kan få något mer avancerad mat på andra ställen men helheten hos Picnic är svårslagen. Rekommenderas för en finare middag.

  • Anna K.

    5 mars 20201 omdöme

    10/10

    God mat i mysig atmosfär och bra service. Alla i sällskapet var nöjda med sina vitt skilda rätter. Mycket trevlig kväll, jag kommer absolut åter!

    Picnic (Ägare)

    Hej Anna, Tack för ett superfint omdöme! Vi är så tacksamma att du tog dig tid att berätta om din upplevelse och hoppas att ni kommer tillbaka snart igen! Med vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Ann-Christin P.

    3 mars 20202 omdömen

    8/10

    När vi bokade genom the Fork fick vi dubbla budskap. På ett ställe stod det 18,30 den tid vi bokat och på bekräftelsen stod det 19,30. Behövde ta kontakt med Picnic för att rätta till. KOlla upp varför det blir så.

    Picnic (Ägare)

    Hej Ann-Christin, Tack så mycket för att du uppmärksammar oss om detta! Vi ska prata med The Fork och försöka hitta en lösning så att det inte sker igen. Varmt välkomna tillbaka! Med vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Eva-Lena S.

    29 februari 202011 omdömen

    3/10

    Beställer in dyraste vinet till oss, flaskan kommer redan öppnad! innan vi får den lämnad i ishink. Vi blir inte erbjudna att smaka av vinet ej heller serverade vinet! Påpekar när nästa personal kommer och får till svar att den här för få vinöppnare!!! Får in fel antal efterrätter och kaffe Sämsta service och upplever personalen totalt ointresserad samt arroganta

    Picnic (Ägare)

    Hej Eva-Lena, Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi tar detta på allvar och skall ta upp saken med personal som jobbade den kvällen så att vi kan lära oss av misstag och bli bättre. Vi vill såklart att du ska ha en trevlig vistelse hos oss, jag vill därför väldigt gärna att du kontaktar mig personligen så att jag får veta mer om vad som hände. Du kan nå mig via mail på sofia.nordberg@radissonblu.com. Tack för din tid. Vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Ulrika S.
    Ulrika S.

    22 februari 202022 omdömen

    10/10

    Jättetrevlig restaurang. God pasta och hamburgare. Trevlig personal och bra service

    Picnic (Ägare)

    Hej Ulrika, Tack för ett fint omdöme! Det är så trevligt att höra om en fin upplevelse! Varmt välkomna tillbaka. Med vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Lotta K.

    15 februari 20204 omdömen

    7,5/10

    Andra besöket levde inte upp till vårt första. Maten var vällagad men ingen wow upplevelse, helt enkelt ordinär.

    Picnic (Ägare)

    Hej Lotta, Tack för ditt omdöme. Jag hoppas att du kommer tillbaka snart igen så vi kan försöka ge dig en Wow-upplevelse! Jag vill gärna veta er om din upplevelse i detalj så jag vet vad vi kan göra bättre i framtiden. Du kan kontakta mig via mail på sofia.nordberg@radissonblu.com. Med vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Olivia P.

    15 februari 20202 omdömen

    4/10

    Vi kom vid 14 och det kändes som att vissa delar av buffén var slut. Dessertbordet var i princip tomt vid 15 och även den varma buffén var inte alls som den har varit tidigare gånger jag varit på brunchen. Helt klart med värt att gå första sittningen vid 12.

    Picnic (Ägare)

    Hej Olivia, Tack för ditt omdöme! Tack vare dig är vi nu medvetna om ett problem som jag ska ta vidare med personalen så att vi kan göra bättre i framtiden! Hoppas att ni kommer tillbaka snart igen! Om du har frågor eller vill utveckla mer om din upplevelse får du gärna kontakta mig personligen via mail: sofia.nordberg@radissonblu.com. Vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Daniella N.
    Daniella N.

    15 februari 20202 omdömen

    2/10

    Var väldigt dåligt påfylld buffé, kändes ofräscht. Kändes inte som att det var någon som underhöll buffén och gjorde rent. Maten uppfyllde inte heller förväntningarna.

    Picnic (Ägare)

    Hej Daniella, Tråkigt att höra att du var missnöjd med din upplevelse. Jag har pratat med inblandad personal så att nånting liknande inte händer igen. Vi vill såklart upprätthålla en hög standard och hoppas att ni vill ge oss en till chans i framtiden. Du kan gärna kontakta mig personligen med fler detaljer om din vistelse via mail: sofia.nordberg@radissonblu.com. Vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Kristina L.
    Kristina L.

    13 februari 20209 omdömen

    9,5/10

    Mycket trevlig personal med god service.

    Picnic (Ägare)

    Hej Kristina, Tack för dina fina ord, jag skall meddela personalen att de fått beröm å dina vägnar. :) Välkommen tillbaka! Med vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Sarah W.

    12 februari 20203 omdömen

    8/10

    Bra mat, trevlig personal. Inte så spännande, men det funkar bra för en trevlig middag ute.

    Picnic (Ägare)

    Hej Sarah, Tack för ditt omdöme, det uppskattas stort. Vi har en ny meny som vi varmt kan rekommendera och hoppas att ni vill komma och prova! Välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Susan E.

    4 februari 20201 omdöme

    8,5/10

    Mycket god mat och trevligt.

    Picnic (Ägare)

    Hej Susan, Vad kul att ni hade det bra här på Picnic! Tack för ditt omdöme och välkommen åter! Med vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Gert S.

    1 februari 202014 omdömen

    9,5/10

    Mycket bra mat och kunnig o service minded personal Vi kommer gärna tillbaka Rekommenderar speciellt Rådjuret,mycket mört o med underbar svamp till.

    Picnic (Ägare)

    Hej Gert, Tack för dina fina ord, det är så trevligt att få höra om din upplevelse här på Picnic och vi hoppas att ni kommer tillbaka snart igen! Med vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Pernilla N.

    31 januari 20203 omdömen

    9,5/10

    Väldigt trevlig personal och jättebra mat! Det känns som att du är hemma i ett vardagsrum och kan t.o.m. spela kort! Underbart ställe som jag rekommenderar alla!

    Picnic (Ägare)

    Hej Pernilla, Tack för ett jättefint omdöme! Ni är så välkomna tillbaka när som helst. Med vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Alma F.

    30 januari 20202 omdömen

    4,5/10

    Pastan smakade tvål och grus i kantarellerna Översaltade rödbetor Havskräftor torra Alldeles för höga priser för mat en 10åring kan laga. Kommer inte återkomma

    Picnic (Ägare)

    Hej Alma, Vad tråkigt att du inte hade en bra upplevelse, jag har tagit upp det med mina medarbetare så att inte samma ska hända igen. Du får gärna kontakta mig personligen så jag får veta mer om händelsen, min mail är sofia.nordberg@radissonblu.com. Vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Tea Manager på Picnic

  • Samira h.
    Samira h.

    15 januari 202043 omdömen

    3,5/10

    Besökte Picnic i somras o då var vi supernöjda! Både med maten och bemötandet av servitören. Nu var maten inte särskilt god o servitören inte speciellt trevlig. Vi kände oss inte så välkomna.

    Picnic (Ägare)

    Hej Samira, Tack för din feedback! Jag är ledsen att du inte var nöjd med din upplevelse och skulle gärna veta mer om vad som hänt. Kontakta mig gärna på sofia.nordberg@radissonblu.com så vi kan se vad som kan åtgärdas till nästa gång. Vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Knut P.
    Knut P.

    10 januari 20203 omdömen

    9,5/10

    Mycket vällagad och välsmakande mat. Vill också framhålla servicen, mycket trevlig personal.

    Picnic (Ägare)

    Hej Knut, Tack så mycket för dom fina orden! Jag ska framföra din feedback till mina kollegor så blir de glada. Välkommen tillbaka snart igen! Vänliga hälsningar, Sofia Nordberg

  • Jessica J.

    1 januari 20201 omdöme

    8/10

    Picknick har en mycket trevlig brunch. Dock är utbudet på laktosfritt otroligt dåligt. Att man serverar laktosfri yoghurt, macka och kallskuret är inte är wow upplevelse. Alla varmrätter är med laktos och att man tagit in champinjoner som ligger i en marinad är liksom Inge lyx för en laktosintolerant. På dessertbordet kunde jag äta lösgodis och nötter. 10 olika desserter som jag inte kunde äta.Känns väldigt omodernt och en stor besvikelse. Mina vänner kunde ju äta allt så det var jättenöjda. En besvikelse för mig!

    Picnic (Ägare)

    Hej Jessica, Vad bra att du tycker vår brunch är trevlig! Angående utbudet så är rätterna på brunchen ombytliga och tack vare din feedback kan vi se över laktosbaserade rätter på framtida bruncher. Jag har framfört dina kommentarer till köket så de vet vad våra gäster eftersöker på sina brunchbesök. Tack igen för din feedback, och jag hoppas att du kommer tillbaka snart igen! Vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • - -

    24 december 20192 omdömen

    9/10

    Mycket bra mat! Servisen lite mer osäkert. Bristfällig kunskap om drinkarnas innehåll Beställning som redan lagts togs igen av annan personal o s v.

    Picnic (Ägare)

    Hej Elisabeth, Vad kul att du tyckte om maten! Jag ska ta reda på vad som hände med beställningen och se över upplärning av drinkar. Hoppas att ni kommer tillbaka snart igen! Vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Marina L.
    Marina L.

    8 december 201942 omdömen

    7/10

    En av de bättre bruncher jag ätit i Uppsala. Utbudet och upplägget var bra. Gillade att det var tydligt indelat i olika sektioner och skyltat. Väldigt mysigt ställe dessutom. Blir definitivt ett till besök.

    Picnic (Ägare)

    Hej Marina, Vad kul att du tyckte om vår brunch, vi uppskattar din feedback! Välkommen tillbaka snart igen. Vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • - -

    6 december 20192 omdömen

    10/10

    Uppsalas bästa restaurang! Maten och servisen är i toppklass!

    Picnic (Ägare)

    Hej Jeanette, Tack för ett superfint omdöme! Välkommen åter! Vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Diane W.

    5 december 20191 omdöme

    10/10

    Modern och luftig men med bibehållen mysfaktor och med behagliga inredningsfärger. Vackert och trivsamt.

    Picnic (Ägare)

    Hej Diane, Tack så mycket för ditt fina omdöme, vi hoppas att du kommer tillbaka snart igen! Vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

  • Pernilla N.

    2 november 20193 omdömen

    10/10

    Alltid jättetrevlig personal och bra service. Brunchen har väldigt mycket att välja på och av god kvalitet! Allt känns fräscht och vällagat. Rekommenderas verkligen!

    Picnic (Ägare)

    Hej Pernilla, Tack för ditt fina omdöme, vi uppskattar det verkligen! Vi hoppas att du kommer tillbaka snart igen. :) Med vänliga hälsningar, Sofia Nordberg Team Manager på Picnic

Tripadvisor-omdömen

202Tripadvisor-omdömen

Vanliga frågor och svar

Äger du en restaurang?

Registrera din restaurang

Berätta mer om dig så kontaktar vi dig så snart som möjligt

Jag är redan kund

Logga in på TheFork Manager och kontakta oss via chatten.