Sten E. • 1 omdöme
1 februari 2025
9,5/10Mycket trevligt bemötande
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます!
Yvonne L. • 8 omdömen
29 november 2024
9/10Vi brukar äta sukiyaki och shabu-shabu en gång om året på Zozaki som hösttradition. Så gott!
Zozaki Japan • Ägare
ありがとう
Elsa Maria S. • 2 omdömen
29 november 2024
8,5/10Lyxig och vackert upplagd sushi.
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Fredrik A. • 58 omdömen
23 november 2024
7/10Jag måste börja med att säga att jag är förvånad över alla 10:or och översvallande omdömen denna restaurang fått. Det är absolut inget fel på maten (vi åt sushi) men det var verkligen inte toppklass ens för att vara Göteborg. Utbudet var väldigt mycket standardfiskar. Det mest exotiska var grillad ål och bläckfisk (väldigt seg) och tillbehören var inga överraskningar heller. Fisken var överlag lite väl kall och både lax och tonfisk svaga i smak. Bryr man sig om inredning och atmosfär är det värre. Färgerna är dassiga, väggarna täcks delvis av manga-affischer, små guldprydnader och laminerade lunchmenyer vilket ger känslan av lunchhak snarare än genuin japansk restaurang. Statyn vid entrén är bara obegriplig. Som lök på laxen betalar du också ganska mycket för tämligen ordinär mat.
Zozaki Japan • Ägare
こんにちは!親愛なるゲストの皆様 貴重なお時間を割いてご経験を共有していただきありがとうございます。肯定的かつ建設的なフィードバックはすべて、開発と改善に役立つため、感謝しています。 この度はご期待に添えず申し訳ございませんでした。シェフとチーム全員が、最高の食材の選択から伝統的な味と現代的なタッチのバランスが取れたメニューの作成に至るまで、すべてのことに心を込めて取り組んでいます。これがお客様のエクスペリエンスに適切に反映されなかったことをお詫び申し上げます。 寿司愛好家と何か新しいものを試してみたいと考えている人の両方に適したメニューを提供することを目指していますが、種類や盛り付けに関するフィードバックは参考にさせていただきます。インテリアデザインに関しては、日本文化の要素と独自のスタイルを組み合わせた環境を作り出すことを選択しましたが、お客様によっては異なる印象を受ける可能性があることを理解しています。入り口にある像は私たちにとって個人的な意味があり、歓迎の象徴を表していますが、あなたの誠実さに感謝します。 価格に関しては、食品の品質、各料理に費やす時間と配慮を考慮して、常に公平な価格を保つよう努めていることをお約束します。 ご意見をお聞かせいただき誠にありがとうございます。またの機会がございましたら幸いです。私たちが誇りに思っているものをお客様にお見せし、お客様の期待に応える体験を提供することは、私たちにとって非常に意味のあることです。 敬具、 リリー/ゾザキ
Göran T. • 1 omdöme
11 november 2024
9,5/10Supergod mat fantastiskt kreativt presenterat. Mycket trevlig och hjälpsam servitör.
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Gustav A. • 1 omdöme
8 november 2024
10/10En av de bästa japanska restaurangerna i Sverige. Mycket bra sushi och varmrätter, charmig manga-inspirerad inredning. Mannen som styr på stället har med åren gått från att vara japanskt strikt till att till och med le ibland, det är trevligt det med :) Besök ett måste för oss när vi är i Göteborg..
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Jonas K. • 1 omdöme
23 oktober 2024
10/10Mycket god mat och utmärkt service till ett bra pris i en enkel och hemtrevlig miljö!
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Petra J. • 3 omdömen
12 oktober 2024
9/10Gott och konstnärligt
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Rigmor O. • 3 omdömen
11 oktober 2024
9,5/10Yakiniku grill som vi fick göra själv vid bordet!
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Peter L. • 1 omdöme
27 september 2024
9,5/10Lika fantastiskt som vanligt
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Rickard Person R. • 1 omdöme
6 augusti 2024
6/10Maten var god, den del som jag beställde. Dock gillar jag och grabbarna inte krabbfish och vill inte äta räcka av etiska skäl, så vi beställde tre menyer där vi bytte ut men fick sen bara en meny utbytt. När felet upptäcktes och maten serverades så erbjöds inte att fixa detta och heller inte någon kompensation. Vilket blev att jag vi åt maten men jag mådde lite illa efter pga krabbfish och majonnäs Maki som är det jag tycker absolut minst om på menyn och nu fick käka en massa bitar av…
Zozaki Japan • Ägare
申し訳ありませんが、これは私たちの間違いでした。ごめん!お客さんが多かったのでみんなお寿司を注文していました!シャリは売り切れのため、お代わりはできませんので、次回は早めにzozakiにお越しいただければ幸いです🙏😊申し訳ございません。
Ida s. • 1 omdöme
23 juli 2024
10/10Supergod mat och bra service! Fin atmosfär
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Magnus G. • 2 omdömen
20 juli 2024
9/10Mycket god Shabu shabu och trevlig personal
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Lars P. • 12 omdömen
8 juni 2024
9/10Otroligt hög kvalité på maten, verkligen gott!!
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Marie A. • 1 omdöme
5 juni 2024
10/10Jättefin atmosfär och verkligen god mat!
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Joakim T. • 3 omdömen
25 maj 2024
9,5/10Jättegod mat och bra service
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Åsa G. • 26 omdömen
18 maj 2024
8,5/10God mat och bra service
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Ewa-Lotta M. • 2 omdömen
11 maj 2024
9,5/10Vi blev placerade bra för vårt sällskap. Vi kunde samtala under tiden, även om en av oss hör dåligt och är lättstörd av exempelvis hög musik. Den musik som spelades var låg ooch trevligt bakgrundsljud. Servicen vid bordet var jättebra. Maten var god och kom lagom snabbt till bordet. Det var spännande att äta sådant som inte finns på alla ställen. Rekommenderar sesamglass till efterrätt. Restaurangen kan inte hjälpa när det ramlar in ett sällskap med berusade fotbollssupportrar, men då var vi nästan klara.
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Sofia R. • 4 omdömen
23 mars 2024
10/10Fantastiskt god mat, mycket trevligt bemötande av personalen, varm och gemytlig atmosfär.
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Per C. • 1 omdöme
11 december 2023
10/10Vi bokade 5 men blev 6 personer som beställde 6 olika middagsrätter. Alla var mycket bra tillagade och typisk Japansk nogranhet i alla detaljer både för smaklökar och ögonen. Vi är mer än nöjda med vårt födelsedags firande här på Zozaki. Personalen mycket tillmötesgående och serverade oss till 100% såg vad som vi behövde. Vi kommer tillbaka till er T&ack så mycket från oss 6 personer.
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Marie H. • 3 omdömen
30 november 2023
9/10Brett utbud av god japansk mat i mysig miljö. Mycket god service. Extra plus för flera sorters japansk öl.
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます。
Sussnne L. • 4 omdömen
25 november 2023
10/10Besök i Göteborg och sugen på asiatiskt GÅ HIT! Ser inte mycket ut för världen utifrån men skenet bedrar. Det var fullsatt och övervägande delen var inhemska göteborgare vilket är ett bra betyg. Servicen var super och maten himmelsk!
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Sarah R. • 1 omdöme
26 oktober 2023
10/10En av mina favoritresturanger i gbg. De har äkta japansk mat och inte bara samma trötta sushi som andra kör. Jättrgott och roligt!
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます
Sofie W. • 1 omdöme
21 oktober 2023
9,5/10Otroligt bra service och autentiskt japansk mat. Supergott!
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Iréne H. • 10 omdömen
15 juni 2023
9/10Vi firade vår dotters examen och är mycket nöjda. Maten var över förväntan. Servicen bra. Lugnt läge. Vi var överens. Hit kommer vi fler gånger.
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます
Maria Å. • 84 omdömen
10 maj 2023
10/10Vi tog entricote rullader med purjo i och ris till. SÅ gott ! Så nöjda båda två. Rekomenderar att gå dit Mkt att välja på. Kommer tillbaka.
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます
Ilona B. • 59 omdömen
24 mars 2023
7,5/10Vi var två som båda valde ”Chicken curry” till lunch. Det tog lite tid innan rätten serverades, men den kom in rykande varm. Currysåsen var aningen för salt och det hade bildats ”skinn” på såsen, vilket inte var helt aptitligt. Toppengod kimchi, coleslaw, räkchips och misosoppa att ta av, innan huvudrätten kom in, vilket var en trevlig ”förrätt”. Kaffe efter maten ingick, men var slut, och vi fick därför vänta lite väl länge på det. Rätt trevlig lokal, med ”asiatisk-inspirerad” inredning,
Ilona B. • 59 omdömen
24 februari 2023
9/10Vi var två som åt lunch här. Båda valde Zozakis ”Bentolåda” och blev supernöjda med maten! Sååå gott och väldigt trevligt upplagt. En bonus att misosoppa, räkchips och sallad ingick.
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとう
Ilona B. • 59 omdömen
22 november 2022
9/10God mat, lite långsam service- men maten var värd att vänta på! Tre sorters japanskt öl att välja på- vilket var kul. Lite ”kitchig” inredning, men med stort hjärta:)
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます
Yvonne L. • 8 omdömen
21 oktober 2022
10/10Mycket god mat! Sällskapet åt två olika ramyennudlar och shabu-shabu och några förrätter som var goda och fint dekorerade. Bästa japanska restaurangen i Göteborg enligt oss.
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます
Albin P. • 1 omdöme
1 oktober 2022
10/10Skitbra på alla sätt och vis, godaste maten på länge, mycket trevlig personal och väldigt snygg och mysig inredning. 10/10. Även små detaljer som deras fina menyomslag och hur ätpinnarna och maten presenterades bidrog till atmosfären. Rekommenderar deras Sake ;)
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます
Hannako M. • 3 omdömen
24 september 2022
10/10Perfekt är nog det enda ordet som passar för att beskriva besöket. Superb mat, service och atmosfär, därför kommer vi ständigt tillbaka vid familjens högtider.
Ewa-Lotta M. • 2 omdömen
17 september 2022
8/10Alla i sällskapet vill återkomma för att pröva andra maträtter. God mat och trevlig inredning. Vi bokade bord vid en tid när det inte fanns många övriga gäster och det bidrog säkert till känslan av att vara utvald, men vi är inte ledsna för det.
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます
Fredric W. • 1 omdöme
27 augusti 2022
6/10Det var mycket folk och jag har förståelse för att det kan ta tid men att inte få in maten samtidigt i ett sällskap på fyra personer är inte ok. Det tog ca minst 20 min från första personen till sista personen fått sin mat.
Helena K. • 1 omdöme
16 juli 2022
10/10Blir aldrig besviken på detta stället. Är jag i Göteborg (vilket är ofta) så åker jag hit minst 1 gång. Trevlig personal och väldigt fräsch mat. Bättre sushi hittar man inte
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます
Malin F. • 2 omdömen
14 maj 2022
9/10+Fantastiskt god sushi. Väl balanserade smaker och texturer. Mat som gjorde oss lyckliga. Bästa sushin jag ätit i Göteborg. -Lång väntan och en stackars ensam springande servitris som var vänlig.
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます
Peter G. • 1 omdöme
12 april 2022
10/10Det är en kombination av hög matkvalitet, mathantverk och känsla av Japan! Bästa sushin i Göteborg hittills!????. Desserten med frukt var också så fin och arbetad!
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます
Hannako M. • 3 omdömen
4 mars 2022
10/10Zozaki får mig att känna de som att jag är i Japan och äter, guldstjärna till er! Mycket god mat av god kvalitet och snyggt upplägg ???? med all säkerhet kommer vi tillbaka för en helkväll igen!
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます
Staffan A. • 8 omdömen
26 februari 2022
9,5/10En fantastisk matupplevelse Sukiyakin underbar och Sushi som konstverk! Servicen är oklanderlig och personlig Rekommenderas
Zozaki Japan • Ägare
どうもありがとうございます
Erik N. • 3 omdömen
6 december 2021
7/10Helt ok. Det friterade smakar mest överpanerat, alla får sina rätter i olika takt, men helt ok ändå.
Berätta mer om dig så kontaktar vi dig så snart som möjligt
Logga in på TheFork Manager och kontakta oss via chatten.